Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097180500   Escriure per aprendre i aprendre per escriure (II)
2016-2017   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   18/10/2016 - 8/6/2017 (30 hores) de 17:30h a 20:30h
   ESC Parc de l'Aigua
   c. de Sant Paulí de Nola, s/n (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Continuació de la demanda de la FIC que vam iniciar el curs passat.

L'escola va fer un replantejament del treball de l'escriptura. El Projecte Educatiu estableix una línia d'escola que es basa en l'atenció a la diversitat i l'abordar el coneixement a partir d'enfocaments globalitzats.

Aquestes dues bases marquen les línies metodològiques de tot el centre. La llengua és concebuda com quelcom fonamental, imprescindible... és el mitjà per aprendre.

L'escriptura és una eina que ens permet accedir, comprendre, expressar... els nostres aprenentatges.
  
Objectius   1. Compartir significat sobre els aspectes que relacionen escriptura i aprenentatge.

2.Contrastar amb argumentació teòrica els àmbits de la practica que es vulguin treballar.

3. Fer un disseny pràctic de l'àmbit que es pretengui treballar.

4. Avaluar les accions dutes a terme consolidant-les en el projecte d'escola.
  
Continguts   - Fase d’autodiagnosi:

A partir de les sessions de taller d'escriptura que es van ter el curs passat compartirem significats per part de tot 'el claustre. Es decideix col•lectivament la temàtica concreta al voltant de l'escriptura i l'aprenentatge que es realitzara. La dimensió més social de l'escriptura o la dimensió més personal, més profunda. Es tara una recollida de practiques,idees, propostes...al voltant del tema escollit.

- Fase de planificació:

Un cop establerts els objectius específics a aconseguir en aquesta formació, es veurà com els temes determinats es plantegen a nivell global d'escola i es van concretant de manera progressiva. En aquest moment es farà una sessió de contrast al taller d' d'escriptura.

- Fase de construcció i experimentació:

Proposta concreta d'encaix a les diferents etapes educatives i cicles a nivell metodològic, els plantejaments didàctics, les estratègies d'aprenentatge i els materials educatius per dur-los a la pràctica.

- Fase d’avaluació:

Anàlisi de les primeres impressions d’aplicació a l’aula, del procés de construcció col•lectiva de l’aprenentatge sobre escriptura de les mestres i dels mestres, dels aspectes satisfactoris i de les qüestions a millorar. Fixar en el projecte d’escola aquells elements que es consideren perdurables. Determinar si cal més temps per acabar la dimensió d’escriptura treballada o es pot iniciar l’altra. Es farà una darrera sessió de tancament del taller d’escriptura on es farà una valoració i anàlisi dels processos i resultats de tot aquest itinerari formatiu.

  
Formador/a   Anna Colom, Lourdes Llovera i Teresa Cortada (Equip de Coordinació)
  
Avaluació   1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.

2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.

3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat del Parc de l'Aigua de Lleida.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   18/10/2016   1230   1400 
 Sessió 2   dimarts   15/11/2016   1230   1400 
 Sessió 3   dilluns   12/12/2016   1230   1400 
 Sessió 4   dimarts   17/01/2017   1230   1400 
 Sessió 5   dilluns   13/02/2017   1230   1400 
 Sessió 6   dimarts   14/03/2017   1230   1400 
 Sessió 7   dilluns   24/04/2017   1230   1400 
 Sessió 8   dimarts   09/05/2017   1230   1400 
 Sessió 9   dijous   25/05/2017   1230   1400 
 Sessió 10   dijous   08/06/2017   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent